Halv 8 hos Andreas

Igår var det dags för vår sista "halv 8" middag. Den här gången var det Andreas som bjöd på maten. Till förrätt blev det chèvre chaud, alltså honungsmarinerad, ugnsrostad getost på bröd med pinjenötter och sallad. Det var grymt gott! 
 
 
 
 
Till huvudrätt blev det god, citrusmarinerad färsk pasta med fetaost, parmesan, pinjenötter och seranoskinka. 
 
 
Efterrätten var jättegod choklad-/vaniljpannacotta med blåbärskompott. 
 
 
Som fördrink och till efterrätten fick vi dessutom Sangria som var gjord på kanelsockerlag och vitt vin. Den var otroligt god, en drink jag absolut kommer göra under sommaren.
 
Nu är halv 8 slut för den här gången. Det har varit jättekul och gott! Jag har alltid haft något att se fram emot så det känns lite tomt nu när det är slut. Jag hoppas vi tar upp middagarna igen efter sommaren. 
 
Efter middagen såg vi lite på melodifestivalen, drack sangria och sen gick jag och Linnéa till Lokal. Där var det dålig musik men roligt ändå. Kvällen slutade med att vi stod ute, var faschinerade över hur ljust det var, skrattade åt våra egna skämt och pratade med Jacob. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emma

Din nya kjol är verkligen sjukt snygg!! :)

Svar: Tack! :D Finns på h&m ;)
Natalie

2013-05-19 @ 21:17:38
Linnea

Jättefina bilder Natalie! Tack för en underbar helg!

Svar: Tack själv hjärtat! :)
Natalie

2013-05-20 @ 21:24:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0