San Francisco!

Nu tankte jag speedblogga lite for snart ska jag och Maja ge oss ivag och hamta upp var hyrbil! Vi har haft det jattebra har i San Francisco! Killarna vi har bott hos har varit sa trevliga och hjalpsamma!

Bilen ska vi ta och kora till Lake Tahoe dar vi ska vandra och eventuellt paddla. Sen aker vi vidare till Yosemite dar vi ocksa ska vandra och kolla pa de vackra landskapen. Vi kommer tillbaks till San Francisco pa torsdag igen. Vi har fatt lana campingutrustning av killen vi ar hos nu sa vi ska bade campa och couchsurfa i Lake Tahoe. Det ska bli riktigt kul!

Öland, Stockholm och Finspång

Nu har jag varit på så många ställen och gjort så mycket saker att tiden har runnit iväg och det har blivit dags att åka till USA. Imorgon åker jag till Stockholm och tidigt på måndag flyger jag och Maja till San Francisco!

Under den senaste veckan har jag varit i Kalmar och firat Matildas födelsedag med Maja och Linnea, paddlat, badat och dansat på Öland, varit i Stockholm och träffat Ling och varit i Finspång och träffat Sara, Raju och Petra. Jag har haft det så himla bra på alla ställen att det känns lite tråkigt att åka härifrån men USA kommer bli jävligt häftigt!

Här kommer massa bilder från Kalmar och en bild från Stockholm med Ling.

Jordgubbscheesecake

Igår var mormor, morfar och farfar på besök på landet. Vi åt grillat och en jordgubbscheesecake som jag gjort till efterrätt. Efter maten åkte vi och badade. Solen lyste och det var riktigt varmt. En perfekt sommardag!

Receptet till cheesecaken hittade jag här.

Idag åker jag till Linnéa i Västervik och imorgon åker vi vidare till Kalmar där Maja och Matilda väntar. Det ska bli så kul att träffa mina tjejer igen!

Landet

Nu har jag varit på landet i flera dagar. I söndags kom Emma och hälsade på. Vi tog en cykeltur till Vrångsjön. Det var svettigt men riktigt härligt! Jag fick äntligen sommarkänslor när vi cyklade, simmade i sjön och låg och solade på ett litet berg.

Idag ösregnar det dock men det gör inte så mycket för jag ska till Factory Fitness och provträna!

Abborrebergsleden

Idag cyklade jag till Abborreberg och sprang min favoritsträcka. Jag älskar att stigen går genom skog med stenar och rötter att hoppa över och små backar som utmanar benen. Egentligen borde jag bara springa på sånt underlag för att inte utmana benhinnorna men det är lite krångligare att få till. Skorna jag använder nu har i alla fall ingen dämpning kvar och luktar koskit. Jag saknar mina lunarglide!

Sammanlagt blev det 9 km på cykeln och cirka 8 kilometers löpning, det kallar jag rejäl träning!

Utflykt till Linköping

Idag har jag varit i Linköping och träffat Linnéa och Emma. Det var så kul att se dom igen och höra allt om deras tågluff. Vi satt på ett café och snackade i flera timmar. Efter ett tag blev vi hungriga och beställde lunch, sen shoppade vi lite och följde Emma till stationen. Nu är hon tillbaks i Umeå och vi kommer inte ses förrän i september. Det känns lite konstigt men tiden går fort.

Efter någon timme till med Linnéa tog jag tåget hem till Norrköping och träffade Emelie. Vi satt också och snackade. Förut var jag lite stressad över att jag hade så mycket ledig tid men det är bara härligt att ha tid för att bara vara.

Actic

Idag har jag äntligen tränat på riktigt! Den senaste månaden har jag bara sprungit och kört lite "hemmaträning" men idag satte jag fötterna på ett riktigt gym. Grymt skönt kändes det! Jag började med lite uppvärmning på en crosstrainer, sen kom en kompis som håller på med 50 cents träningsprogram Formula 50 så jag körde ett träningspass med honom.

Först gjorde vi lite uppvärmningsövningar och sen körde vi olika styrkeövningar som var kopplade till uppvärmningen och avslutade med stretch. Det kändes som ett bra upplägg. Hela kroppen tränades vilket var precis det jag var ute efter eftersom det var så längesen jag tränade och inte har någon möjlighet att ta en muskelgrupp i taget nu när jag inte har något gymkort. Jag saknar verkligen IKSU, skolan och mina vänner där uppe. Men imorgon får jag träffa två av mina kära och nästa vecka får jag träffa resten av gänget i Kalmar!

Gransjön

Idag var jag och Moa och badade i Gransjön. Vi tänkte egentligen åka till Ågelsjön men när ingen av oss hittade dit så fick vi helt enkelt ta den sjön vi hittade. Det visade sig bli väldigt bra för vi fick en brygga för oss själva och hittade massa smultron!

Nu har Moa åkt och jag är själv hemma. Från fullt hus till tomt hus. Hela familjen är bortrest igen men förmodligen kommer Sebbe hem ikväll och sen kommer mamma och pappa också snart hem. Så länge får jag njuta av tystnaden eller något.. Men först ska jag träffa Fani och Julia!