Rawgurt

Idag vaknade jag utsövd innan klockan ringde så jag bestämde mig för att testa ett av frukostrecepten i min raw food kokbok. Det blev banan/avokado yogurt med mixade hallon. Smaken och konsistensen på "yogurten" blev god men hallonen var lite för syrliga till. Det hade nog blivit lite godare om jag mixat i dadlar också. 
 
 
Jag misstänkte att frukosten inte gav så mycket kcal så jag kollade upp det i Dietist Net (love it!) och mycket riktigt var det bara 236 kcal vilket är lite för en frukost. Jag tog några nötter till och blev mätt i alla fall men frukosten hade nog passat bättre som mellanmål. 
 


Kommentarer
Emma Westher

Mums! Jag gjorde något liknande imorse. Fast jag antar att det inte räknas som Raw om man använder frysta hallon/blåbär? ;) Jag hade iallafall i 1/2 avokado (som jag kan äta utan att få ont i magen av nu, wohoo ;) hallon/blåbär och santa marias kokosmjölk "extra creamy" i tetra. Ett tips om du vill ha upp energihalten lite, blev supergott också. Kram <3

Svar: Haha vad bra att du kan äta det nu igen! :D Jo det räknas som raw, hon skriver om frysta bär i boken. Tack för tipset, det lät gott. Älskar ju kokos! :)
Natalie

2013-01-11 @ 12:02:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0