Halv 8 hos Alexander

Igår var det Alexanders tur att bjuda på middag. Till förrätt bjöd han på rödbetscarpaccio. Den bestod av rödbetor, ruccola, getost, valnötter och honung. Efter Spanien så har jag kommit på att jag älskar getost så förrätten föll verkligen mig i smaken. Dessutom gillar inte Linnea getost så jag fick hennes också.  
 
 
 
Till huvudrätt åt vi kycklingrullader med svamprisotto. Det var också väldigt gott! Jag har faktiskt aldrig gjort risotto men efter igår fick jag lust att börja göra det. 
 
 
Till efterrätt blev det Alex's lemon special. Det var som en citronpanacotta, krämig och god! Nu är det bara Andreas kvar som ska bjuda på middag. Jag börjar redan bli lite ledsen för att det snart är slut. Det är så trevligt att träffas och bli bjuden på massa god mat. 
 
 
Jag och Linnea hade tänkt plugga innan middagen men det slutade med att vi fixade oss lite extra fina istället. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0