Vegetabilier labb

Igår tillagade vi vegetabilier i skolan. Jag och Linn gjorde tre olika tomatbaserade rätter och en rotfruktsbearnaisesås. De andra grupperna gjorde bland annat wok, fänkålsgratäng, sparris och svartrot. Svartrot var det enda jag inte ätit tidigare men det var faktiskt riktigt gott. Jag hade med mig en matlåda som jag fyllde upp i slutet av lektionen med massa rester som vi annars hade kastat.  
 
 
 
Efter skolan var jag på en informationsträff/intervju för jobb som förskolevikarie och inom måltidsservice. Redan i morse ringde dom och frågade om jag kunde jobba idag. Tyvärr blev jag tvungen att tacka nej eftersom vi har en lång obligatorisk föreläsning om svenskt kött.
 
Det känns bra att jag kan börja jobba lite smått. Ibland har vi dagar som är helt schemafria så då passar det bra att jag kan tjäna lite pengar. När man är van vid att få lön varje månad så känns det så konstigt att bara få studiebidrag. 
 
Nu måste jag maila och klaga på Media Markt, det fungerar inte att ta bilder med mobilen längre. 


Kommentarer
Fani

duktig du är som börjat jobba lite samtidigt som du pluggar :) ni verkar ju ha en hel del att göra i skolan liksom, mkt plugg osv. men jag förstår att det måste kännas konstigt att inte jobba och få lön när man är van vid det. du jobbade ju så länge i norge liksom!
gott allting såg ut iaf och fänkålsgrattäng lät intressant tkr jag , tror jag aldrig jag smakat, inte svartrot heller för den delen eller bearnaiss gjort på rotfrukt :) så jäkla najs att ni fick ta med er massa mat hem sen också ju!
puss<3

2012-09-25 @ 00:11:37
URL: http://glikia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0