Raw brownie

Ikväll testade jag ett nytt recept på raw food godis. Den här gången gjorde jag en sorts brownie. 
 
Mixa 4 urkärnade dadlar med; 2 msk kokosolja, 3 msk raw kakao, 1 msk agavesirap (jag hade sirap från Sri Lanka), 1 msk krossade linfrön, en halv msk chiafrön och ½ tsk vaniljpulver. När det blev till en smet tillsatta jag lite salta jordnötter (som visserligen inte räknas som raw men jag är inte så petig). Sätt in smeten och låt den stelna i kylen.
 
Snart har jag så många recept på bra raw food godis att jag inte behöver äta vanlig choklad. Inspiration fick jag från det här receptet. 


Kommentarer
moa

Grattis på födelsedagen sis!
Kul med fest, det är inte ofta man har det. Du får berätta hur det gick...
Haha, raw brownie är säkert bra, men det där ser ut som en kodynga. Ungefär sådär ser mitt bajs ut när jag är hemma i norrköping och äter mammas musli, minus jordnötterna då.
Kram

Svar: Haha, om ditt bajs ser ut sådär så är det något som är fel! Men tack!
Natalie

2012-12-01 @ 13:05:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0