Hemmagjord müsli

Idag har jag äntligen gjort hemmagjord müsli. Vanligtvis brukar jag blanda ihop alla ingredienser varje morgon men det tar ganska lång tid att ta från alla burkar och påsar så därför känns det mycket smidigare att ha allt färdigblandat.

Jag började med att rosta fiberhavregryn, solroskärnor, grovhackade mandlar, cashewnötter, valnötter, kokosflingor och kanel i ugnen.

Efter cirka tio minuter på 175 grader tog jag ut plåten och strödde över linfrön, psylliumfrön, quinoapuffar, svarta sesamfrön och gojibär.

Det blev väldigt många ingredienser i min müsli men egentligen är det bara att ta det man har hemma. Jag valde att inte ha i något sötningsmedel. Jag brukar alltid blanda filen med blåbär så då blir det sött ändå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0