Hälsoplan

Eftersom jag har ett jobb där det är mycket olika bakterier och sjukdomar så tänkte jag skriva en Hälsoplan. Helt enkelt några punkter om vad jag behöver göra för att hålla mig så frisk som möjligt.

Dagligen:
  • Dricka smoothie, eller äta mycket frukt.
  • Ta omega-3/Tran tabletter.
  • Ta Acai-Vital (eller något liknande när flaskan har tagit slut)
  • Äta mycket grönt och nyttigt.
Varje vecka:
  • Skölja näsan med saltvatten.
  • Träna 2-3 gånger per vecka.
Varje månad:
  • Byta ut min vattenflaska. I den frodas säkert också en hel del bakterier.

Acai-vital som jag tar nu har jag köpt via Groupon (ett företag som har massa olika erbjudanden på olika produkter eller tjänster). Det är en flaska med vätska som innehåller superbäret Acai. Vätskan ska vara full av antioxidanter, vitaminer, mineraler, kostfiber osv. Alltså det jag bland annat behöver för att hålla mig frisk och må bra.

Att skölja näsan vet jag inte riktigt om det fungerar. Jag har läst att man kan göra det för att hålla sig frisk och må bättre och allt det dära. Och eftersom jag inte kan ta skada av det känns det bättre att göra det än att inte göra det.

Hm, jag tror det är hela listan. Om jag kommer på något mer är det ju bara att jag skriver in det. Hoppas jag får en frisk vår nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0