Födelsedagsfirande

Igår kväll åkte jag till Kvarsebo för att fira Malin som fyllde 18 år. Det var överraskningsmiddag (även om Malin visste om det lite) hos Maja. Först åt vi massa god mat, bland annat grillat och pastasallad. Maja hade också gjort jättegoda vegetariska spenatpiroger till mig. Jag brukar alltid känna mig till besvär när folk känner att dem måste göra specialmat till mig men det uppsakttas i alla fall väldigt mycket. 

Efter maten bastade vi och badade i en badtunna. Jag, Maja, Jakob och Katta (?) gick ner till havet i mörkret och tog ett jävligt snabbt dopp där i (!) Jag har typ aldrig badat i så kallt vatten innan. Jag trodde inte jag skulle våga så jag överraskade mig själv jävligt mycket där. På vägen tillbaks blev jag dock tvungen att springa barfota, jag var verkligen svinkall! Det var skönt att komma in i bastun sen i alla fall. Det var jävligt skönt att basta över huvudtaget. Jag måste börja göra det nu, det kändes nästan som utomlandsvärme. Vi har en bastu i huset med jag har typ bara använt den 1 gång  på snart 18 år. Det ska det bli ändring på, tror hela jag kommer må bättre om jag får värmekickar lite då och då. 

Efter allt badande blev alla jävligt sega så vi åt lite till, satt och kollade lite på tv:n och snackade. Kvarsebo ligger på landet och det går inte många bussar dit så jag sov över hos Maja. Tyvärr kunde jag inte somna förrän typ 5 på morgonen. Jag låg och försökte i flera timmar. Jag brukar aldrig ha svårt för att somna i vanliga fall så det kändes konstigt. Jag låg inte ens och tänkte på något speciellt. Det var en väldigt bra och rolig lördag i alla fall.

Snart ska jag dra och träna Ki-box med Emelie. Jag ser fram emot det, jag tror jag blivit lite träningsberoende. Jag känner nämligen att jag bara måste röra på mig, ofta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0