Quinoasallad

Ikväll fick jag stå för min och Moas mat. Moa har nästan fått lagat all mat hela veckan eftersom jag går i skolan. Eller hon har i alla fall lagat maten alla dem dagarna som mamma inte ätit demi-vegetarisk mat på. Som vanligt när jag ska laga mat till min familj gick det ganska dåligt. Jag är jämt jätteduktig på att laga mat till mina kompisar men när jag lagar mat till någon i familjen går oftast något fel. Jag gjorde quinoasallad och problemet var att quinoan inte svällde upp och blev färdig ordentligt trots att jag gjorde precis som det stod på förpackningen. Jag misstänker såhär i efterhand att den kanske var lite för gammal för det var nämligen den sista decilitern på botten som jag samlat ihop.

Efter ett tag (och lite hjälp från Moa) blev i alla fall quinoan ganska klar. Vid det laget orkade vi inte vänta mer så jag fixade klart salladen.


Quinoa, kidneybönor, fetaost, broccoli och lite till.

Resultatet blev trots missödet väldigt bra.

Nu ska jag dra på förfest hos Fani. Det ska vara jag, Disa, Maria och självklart Fani där. Det ska bli kul, det blir nog lite som en tjejfest.

Ha det bra ikväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0