Falafel

Jag och Sebbe gjorde falafeltallrik till lunch idag. Falaflarna blev inte särskilt snygga, men de blev jävligt goda. Vi testade att både steka och fritera dem. När vi stekte dem blev dem inte igenomstekta och när vi friterade dem ramlade dem sönder. Tillslut blev det som stekta kikärtsbiffar. Väldigt goda men kanske inte så snygga. Maten fick mig att tänka på Berlin och Barcelona. Där åt jag jävligt goda falaflar. Det är synd att vi knappt har några ställen med falafel här i Norrköping.


Det känns lyxigt att ha tid att fixa falafel till lunch på vardagar. Mycket bättre än skolmaten.


Kommentarer
Fani

oh njammi. tror aldrig jag käkat falafel fan :O puss!(L)

2008-11-27 @ 12:53:35
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0