Ätstörningar

Jag håller som bekant på att försöka skriva ett tal om ätstörningar inför muntligt nationelltprov i Svenska B. Det är verkligen jättesvårt. Jag vet inte säkert vad jag ska ta med och så är det svårt att få det bra, fyndigt och intressant. Det är som att jag har en massa ingredienser men inte vet hur jag blandar ihop allt till en fin smet. I nuläget består talet mest av lite olika fakta, åsikter och uppmaningar i en konstig ordning. Det här är ett ämne som jag verkligen brinner för så det borde inte vara så svårt, fast det kanske är just därför det är så svårt. Vad borde jag få med?

För att få inspiration har jag surfat runt och läst massa om olika ätstörningar. Jag har hittat sorgliga, lite gladare och rent av hemska bloggar och sidor om ätstörningar. I slutet googlade jag till och med Pro ana för att få mer information. Det kunde jag däremot inte läsa om så länge för alla bilderna fick mig verkligen att må illa. Det är så jävla sjukt att människor går ihop sig och ger tips och information om hur man ska svälta sig själva. Det är verkligen ett långsamt självmord de håller på med.

    


Så snälla bli suktade av mina bilder och gå och ät! Det ska i alla fall jag göra för jag vet att kroppen behöver mat för att överleva.


Kommentarer
Naa

Vissa saker har man inte riktigt valt själv.. och att vara sjuk i anorexi eller bulimi är inget man alltid drömt om.. det är en sjukdom!

2008-11-12 @ 18:39:35
URL: http://saphary.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0