Yoga, ansiktsbehandling och detox

Dagen började med att jag gjorde fruktsallad till frukost på grund av min och Agnes detoxvecka som startat idag. Det är tänkt att vi ska göra någon slags GI-detox, vilket innebär att vi tillexempel inte får äta några komjölksprodukter, djur, ägg, vete, socker och självklart inte får dricka någon alkohol eller kaffe. De största skillnaderna från min vanliga kost kommer alltså vara att jag inte äter fisk, ägg, veteprodukter, socker eller komjölksprodukter. Jag gör den här detoxen på grund av att jag alltid har velat testa att detoxa. Jag är ju väldigt intresserad av mat så därför ser jag det här som ett roligt experiment. Jag undrar verkligen om jag kommer att märka någon skillnad på endast en vecka. 

Idag på Yoga och Meditationen gjorde vi ett skrattpass, vilket var en perfekt början på denna vecka. På skrattpasset fick vi bland annat skratta rakt ut utan anledning, skrika så högt vi kunde i våra händer, klappa händerna till musik och slå på våra bröst för att få ut aggressioner. Det var väldigt roligt! Jag gillar annorlunda grejer.. 

Efter skolan gick jag och Agnes på ansiktsbehandling. Det var kul! Först var det så skönt att jag tror jag slumrade till, sedan gjorde det fruktansvärt ont (vid portömningen), efter det lite stickande och så var det skönt med förstås. Förhoppningsvis hjälpte det bra och fungerade som en riktig rengörning av mitt ansikte. Det känns bra så här i efterhand så ansiktsbehandling är något jag skulle kunna slösa egna pengar på, inte så ofta i för sig men någon gång ibland.  

Här är lite av maten jag ätit idag;

Fruktsallad med rostade sesamfrön


Sallad med kidneybönor och broccoli


Till kvällsmat gjorde jag en soppa på bland annat purjolök, linser och broccoli. Tyvärr blev den ful och inte särskilt god. Jag har lärt mig att det är svårt att få soppa utan salt eller buljongtärning god, så det ska jag nog inte försöka göra något mer den här veckan. Salt ska vi nämligen försöka undvika så mycket som möjligt under detoxen.

Nä, nu ska jag plugga det sista innan jullovet.. Ha det bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0