Dagens detox mat

Det blir mycket mat den här veckan, men det beror som sagt på detoxen..

Idag började jag med att göra en smoothie till frukost. Den blev extremt lyckad med tanke på att jag inte brukar göra smoothies. De enda ingredienserna jag hade i var en halv banan, en apelsin och lite hallon.


Till lunch gjorde jag sallad. Enligt metoden jag kör får man äta vissa grejer i en viss mängd. Det finns en lista med bra livsmedel, livsmedel man bara får äta max 2 dl per dag av och grejer man ska undvika helt. Fetaost är med på max 2 dl per dag listan så idag har jag kombinerat fetaost med massa olika grönsaker.




Till middag gjorde jag ugnstekta grönsaker med fetaost. Båda rätterna blev väldigt lyckade. Visserligen är jag van vid att göra sån här mat men det känns kul att det går att få det gott utan salt, mycket olja och vinäger. Fetaosten var till stor hjälp.

Annars idag.. Jag träffade Emelie efter skolan. Vi fikade (jag drack vatten) och så tränade vi medelFriskis. Det var kul! Nu ska jag sova, det är tydligen extra bra med mycket sömn när man detoxar.


Kommentarer
timmy

tröjan på första bilden va skitsnygg :D

vare den som du köpt? :)

2008-12-17 @ 09:42:20
Fani

vad duktig du är :) skulle också kunna tänka mej att pröva på detox, seems interessting. din smoothie såg skapligt god ut alltså slicka sej runt munnen och salladerna med för den delen! och tröjan på första bilden håller jag med timmy om att den var skitsnygg ;D puss (L)

2008-12-18 @ 13:53:27
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0