Matinspiration

Hej! Nu har jag tagit tag i söndagen med. Jag har läst, pluggat (lite för lite) och tränat. Den här veckan provade jag Hälsomix. Jag och en kompis har bestämt oss för att prova olika träningssätt varje vecka, men hon orkade inte idag så jag fick testa själv. Det var i alla fall en blandning mellan aerobic, kondition + lite träning för mage och rygg. Det var kul men jag hade skitsvårt för att hänga med i alla steg. Det såg säkert jätteroligt ut. Men testa det!

Till middag gjorde jag ugnsstekta grejer. Mums!

          

På bilden är det:

  • Potatisar som jag skar med osthyveln
  • Tomater
  • Sparris
  • Paprika, grön & röd
  • Morötter
  • Fetaost

Häll olja i en ugnsform och lägg i indegrienserna. krydda dem gärna med salt, peppar och paprikapulver. Sätt in det i ugnen på cirka 200 grader. Man kan lägga i indegrienserna olika tider eftersom att de tar olika lång tid på sig att bli klara. Jag brukar inte orka tänka så mycket men jag lade i alla fall in potatisarna i ugnen lite före det andra. Man kan självklart lägga i fler olika indegrienser som tillexempel broccoli och champinjoner men det var det här vi hade hemma idag. Smaklig måltid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0