Loppisfreaks

Hej! Nu har jag och Emma stått på en loppis och försökt sälja grejer i två dagar. Jag har typ inte fått något sålt men jag har gått plus med cirka 140 spänn. Emma sålde mer, fast hon hade fler grejer. Det har varit kul, fast väldigt segt. Det har inte kommit så mycket folk på grund av rean och att de flesta är fattiga efter jul. Men självklart tänkte vi inte på det innan. Nästa vecka ska vi stå igen på lördagen så då hoppas vi att fler kommer dit. Och så ska vi ha billigare priser så att vi blir av med skiten. Vi står mest där för att vi är knäppa och tycker sånt är kul :P

I fredags var jag på "fest" hos brödern igen. De är inte lika mystiska längre. De har bara haft jobbiga liv. Jag tror jag drar till mig killar som haft jobbiga liv. Det har hänt flera gånger så nu misstänker jag att det beror på mig. Det kan inte vara slumpen längre. Jag började i alla fall fråga lite grejer och det slutade med den ena brodern blev ledsen. Nu vet jag inte längre om det är positivt eller negativt att få folk att öppna upp sig. Jag menar det är ju alltid bra att få folk att prata om deras känslor (om de vill och behöver det), men man förstör ju samtidigt folks kvällar på det sättet. Aja jag tror på öppenhet. Hoppas bara inte att han blev alltför ledsen sen. En annan grej som hände samma kväll var att på den festen var min systers gamla vän. Vi visste inte det först eftersom jag var skitliten när dem var vänner men på ett konstigt sätt kom vi ändå på det. Min syster är 8 år äldre så det är inte något jag trode skulle hända. Men det var kul, vi snackade om minnen som de upplevt och så. Nu ska jag gå och hjälpa min syrra med semlor som vi håller på att göra. Hon älskar nämligen semlor och om hon inte äter det nu kommer hon få värsta suget efter det när hon är i Indien, och det är ju inte så lyckat.

image58

Mmmm...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0