Mårten gås

Jag har haft en lugn och skön helg. Igår vid halv tre kom mormor, morfar och Annika hit för att se hur jag bor. Det räckte med fem minuter och sen hade jag visat allt värt att visa. Efteråt tog vi bilen till Konstnärligt campus och tittade på de nybyggda husen. Dom är snygga, googla det Sebbe! 
 
 
Hela eftermiddagen/kvällen var vi hos kusinerna. Eftersom min kusin heter Mårten har det blivit en tradition att mormor och morfar kommer hit för att äta gås. Det var riktigt gott! Jag känner hur jag saknar fisk och fågel mer och mer. (Jag måste göra någonting åt det snart). Vi åt och pratade hela kvällen. Inte förrän vid halv 12-tiden tog jag bussen hem. Det var mysigt att ha mormor och morfar på besök. Det känns mer som hemma när man har släkt och familj runt sig. 
 
Idag har jag känt mig lite sur. Min cykel fick punktering igen så jag bestämde mig för att lämna in den. Reparatören tyckte det var bäst att byta hela däcket så nu ska jag få däck som jag kan ha året runt, alltså lite tjockare som passar även på vintern. Jag antar att det är bra men det känns rätt surt att jag måste laga min cykel hela tiden, den faller sönder mer och mer för varje vecka! 
 
Dags att sova, i morgon är det en ny dag! 
 
 
 
 


Kommentarer
Sebastian

Du kan lita på att jag har kollat upp det där. Umeås nya arkitektskola ligger ju i ett av husen. Men det vore kul att se en bild på hur det faktiskt ser ut, de officiella bilderna brukar vara lite tillrättalagda. Läcker fönstersättning i alla fall och miljön verkar svårslagen med ån precis bredvid.

2012-11-17 @ 13:26:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0