Blodomloppet!

Hela dagen har gått ganska dåligt för mig. Först blev jag tvungen att lämna in cykeln på reparation eftersom jag ramlade med den igår på grund av att bromsarna blev dåliga för några dagar sen. Det visade sig att det var fel på hela navet (kan han ha använt det ordet?) så det kommer kosta 500-600 att fixa. Sen hakade hela datorn upp sig när jag hade bråttom och skulle fixa playlist för ikväll. Jag har dessutom känt mig jävligt seg hela dagen. Vilket i för sig kan bero på att jag sov 11-12 timmar i natt.

Det var inte förrän vi kom till startplatsen och såg alla människor som jag faktiskt började bli taggad att springa. De två första kilometrarna var det bara otroligt trångt och dammigt. Vi sprang på en sandväg så jag har säkert svalt en halvliter sand ungefär. Jag hade jag lite ont i benhinnan den första biten men lyckades glömma bort det efter ett tag. Vid fem kilometer hade det gått 30.04 minuter. Mitt mål från början var att komma i mål på under en timme. Jag blev otroligt taggad av att jag bara behövde springa fyra sekunder snabbare för att nå mitt mål så jag sprang på. Ju mer jag sprang ju bättre tid ville jag ha.

Det slutade med att jag kom in i mål på 53-54 minuter. Tyvärr kan jag inte kolla exakta tiden eftersom sidan har hängt sig men jag är riktigt glad! Nu ska jag springa många fler lopp!

Efteråt hade vi picknick. Vi var tio tjejer så vi fick två matkassar att dela på. Maten var faktiskt bra med bland annat rökt lax och potatissallad.

Fan vad duktiga vi är!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0