Bilder från Kostbollen

På fredagen när vi kom fram till Göteborg åkte vi direkt till Göteborgs universitet. Där fick vi lunch och sen gå runt på en liten mässa. På mässan var det olika kostrelaterade företag. Vi gick mest runt och tog gratissaker och smakade på det som bjöds. Efter någon timme på mässan var det dags för välkomsttal och föreläsning med Fredrik Paulún.

Paulún snackade lite om hur han såg på mat. Han verkade ha ganska vettiga åsikter. Han pratade tillexempel om att man inte behöver vara allt för strikt. Att man kunde äta lite onyttigt ibland, precis så som jag resonerar. Det enda han inte äter är chips, det är tydligen sjukdom på påse. Haha.


På kvällen hade vi sjukamp och lekte lite med kost- och dietiststudenterna från Uppsala och Göteborg. Sen drog vi ut och festade. Stället var inte världens hetaste, det var massa gymnasiestudenter där men vi hade det kul och dansade massa.


På lördagen hade vi brännbollsturnering mellan de olika skolorna. Umeå hade tema färglatt, men förlorade.


På lördagskvällen var det finsittning. Vi åt den mest fantastiska maten! Till förrät "råkade" jag äta parmaskinka och sen var det lax till huvudrätt. Sittningen var väldigt lyckad med bra underhållning dessutom. Efter maten gick vi ner en trappa och festade.

Maja, Linnea, Emma, Anna, jag och Matilda. Mina klasskompisar som gjorde helgen väldigt lyckad!


Kommentarer
Emma

Haha sitter och garvar lite att du är brunast av alla. Hur är det möjligt? ;D hahaha

2012-05-08 @ 19:34:34
Emma

Men jag är inte förvånad att du var sötast av alla! blinkblink

2012-05-08 @ 19:35:31
Emelie

Bruna fina Natalie! sötnos! Vad roligt det lät :) hade varit jätteintressant att vara på en sån föreläsning överhuvudtaget tycker jag! Du får lära mig lite sen ;) Tur att jag inte är så förtjust i chips då! Hehe. Kram på dig!

2012-05-09 @ 19:15:46
URL: http://andasirymden.blogg.se/
Natalie

Haha jag vet, visst är det kul! Första gången jag har känt mig brun jämfört med alla andra!

2012-05-09 @ 21:11:38
URL: http://natalieaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0