Tur i oturen

Jag har varit upptagen med vänner och jobb men nu ska jag berätta om min dramatiska söndag. Fråga mig inte hur det gick till men när jag skulle göra sallad råkade jag skära mig ganska rejält i handen. Det konstiga är att jag skar mig på utsidan av lillfingret. Blodet började rinna och jag förstod att såret var ganska djupt så jag gick till badrummet för att tvätta det. Väl där slog choken till. Blodet rann och jag kände att det svartnade för ögonen och svimmade. Det kändes som jag drömde men efter ett tag vaknade jag och fattade ingenting. Jag reste mig alldeles för fort, fattade vad som hänt och hann ta mig ut till hallen innan jag svimmade igen. Tyvärr var jag ensam hemma.

När jag vaknade andra gången kunde jag tänka lite mer logiskt så jag började krypa till mitt rum där telefonen låg. Jag fick tag i den och ringde först till Mathilde som inte svarade och sen till Sebbe. Han var hemma men drog med en gång för att kolla till mig. Efter det ringde Mathilde och sa att hon var på väg hem. Jag kunde bara sitta och vänta på golvet tills först Mathilde kom och sen Sebbe.

När dom var framme hade det slutat blöda men jag var fortfarande yr. Vi kollade såret lite och bestämde att det var lika bra att gå till sjukhuset som bara ligger fem minuter härifrån. Där sa dom att jag blev tvungen att åka till Legevakten som är lite som vårdcentralens motsvarighet. Där tog en sjuksköterska en snabb titt på fingret och sa att jag blev tvungen att sy. Sebbe var snäll och följde med som stöd och sällskap. Efter ett tag var det min tur och jag fick tre stygn i handen. Jag fick bedövning men den hade inte tagit så bra så sista stygnet gjorde ganska ont.

Jag sov inte så bra i natt och idag har bedövningen släppt. Det gör inte så ont när jag har handen normalt men så fort jag nuddar såret så får jag en stöt av smärta. Nu ska stygnen sitta i tio dagar och sen ska jag tillbaks för att ta bort dom. Det känns verkligen tur att det inte blev värre än vad det blev. Det verkar som alla nerver och senor är hela så det känns skönt. Det läskigaste var egentligen att jag svimmade två gånger. Jag hade lätt kunnat slå i huvudet och få värre skador.



Kommentarer
Marita

Stackars dig! Men tur att det gick som det gick, att det inte blev värre. Säg till när vi kan skypa. Många kramar!

2012-06-19 @ 09:26:14
Emma

Men fy! Hoppas att det inte värker lika mycket nu och att det läker snabbt! <3

2012-06-19 @ 15:09:18
Fani

nae men lilla gumman då :/ ush vad obehagligt det lät det där med svimmandet ja, förstår att du upplevde det som värst liksom. men ja, som du skriver, vilken tur att du inte ramlade och skadade dej värre då du svimmade, så det var verkligen tur o oturen håller jag med om.
hoppas fingret läker snabbt. vet hur det känns att sy, gjorde ju det när jag ramlad i den där busken och fick en gren två cm djupt in i låret du vet. var ju full som fan då så då kände jag ju typ ingenting, men hela upplevelsen på akuten tyckte jag var obehaglig och så gjorde det jätteont dagarna efter och jag kunde knappt gå liksom.
hur som helst, hoppas det blir bättre snart och be careful the next time your making a sallad , hehe <3 love

2012-06-25 @ 01:04:04
URL: http://glikia.blogg.se
Fani

jösses vad många stavfel det blev upptäckte jag nu, maybe I should go to bed :| haha

2012-06-25 @ 01:04:56
URL: http://glikia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0