Landat i Umeå

Nu har jag och pappa varit här i Umeå lite över ett dygn och jag börjar landa och bli lite mer hemmastadd. Min moster Annika kom och hämtade oss på flygplatsen igår och skjutsade oss till mitt kollektiv. Än så länge bor jag med en kille och en tjej. En fjärde person ska flytta in men det är inte bestämt vem det blir. Det känns i alla fall skönt att det ska komma en till så att jag slipper bli den enda "nya".

Dagarna har jag och pappa ägnat åt shopping. Jag kom på att det faktiskt är en hel del man behöver när man flyttar hemifrån. Rummet var väldigt spartanskt inrett så jag har bland annat köpt täcke, kuddar och gardiner. Imorgon tänkte jag även besöka en second hand affär och förhoppningsvis hitta lite fler möbler. Jag försöker göra mitt bästa för att få rummet personligt och jag känner mig faktiskt en god bit på väg.

Igår kväll åt vi middag hos kusinerna. Två av dem var borta men det var väldigt kul att träffa resten av familjen igen. Det känns skönt att känna några i den här staden.

Imorgon börjar jag äntligen skolan. Det ska bli väldigt kul att se vad jag hamnar i för en klass. Vårt första ämne ska bli Kostvetenskap A. Jag antar att det är väldigt basic men jag hoppas att det ska bli kul!

Idag skickade en tjej jag mötte på dykbåten bilder som vi tog under vattnet så därför måste jag bara visa en av de! Ni vet ju redan hur snö ser ut.



Kommentarer
Fani

blomkål med potatis i lät också gott. ja men tkr absolut du ska testa, det blev verkligen jättegott :D gjorde det idag igen, hihi.

saknar dej med hjärtat!



vad bra att du redan börjar känna dej lite mer hemmastadd gumman :) och kostvetenskap låter skitroligt :D

undervattensbilderna var verkligen skitgrymma med.

puss!<3

2012-01-23 @ 01:11:02
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0