Ella, Sri Lanka

Igår vandrade vi upp till Ella rock i den lilla staden Ella. Först gick vi på tågräls, sen genom bambuliknande snår och tillsist en väldigt brant backe upp. Sista biten var extremt pulshöjande och svettig. När vi kom upp satte vi oss på berget och åt mackor med lång utsikt över dalen. Det är fint att vandra i bergen. Utsikten är värt allt slit.
 
Vi sov två nätter i Ella. På kvällarna åt vi curry med ungefär 8 olika rätter. Det var underbart gott. Jag ska verkligen försöka lära mig att laga lite fler olika sorters vegetariska currys.
 
I morse sa jag och Moa hej då till Sebbe och Maja. Vi tog bussen från höglandet och är nu tillbaks i Arugam bay. Här ska jag spendera mina sista dagar innan semestern är slut för den här gången. Badning, surfning, yoga och eventuellt massage står på schemat.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0