Näringslära

Idag började vi med Näringslära i skolan. Äntligen ett ämne som känns riktigt relevant för dietistutbildningen! Det är lite det här som vi alla har sett fram emot. Under en dag den här veckan ska vi föra kostdagbok och skriva upp allt vi äter och precis hur mycket det väger. Sen ska vi använda ett dietistprogram på internet för att räkna ut hur mycket kalorier, näringsämnen och vilken sammansättning maten har av fett, kolhydrater och protein.

Egentligen gillar jag inte kalorieräkning eftersom det tar ganska mycket tid och så gillar jag inte hela grejen att "översätta" maten till siffror, men den här uppgiften ser jag fram emot. Jag har aldrig förut försökt räkna fram hur mycket kalorier jag äter på en dag så det ska bli intressant att se.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0