Grisdissektion

Nu har vi haft de sista föreläsningarna inför tentan på måndag. På den sista lektionen dissekerade vi en gris. Det var ganska äckligt men häftigt. Vi fick skära i hjärta, lungor, njurar och luftstrupen. Först trodde jag inte att jag skulle vilja skära men när vi började så blev jag ju tvungen att prova. Det var blodigt men inte så farligt. Det var faktiskt intressant att se hur allt ser ut och sitter.

De närmsta dagarna ska jag bara plugga och träna. Jag drar mig för att sätta igång men jag tror att det kommer gå bra. Metabolismen kan jag redan ganska bra så det är mest fysiologin jag behöver plugga på. Tur att det är fult väder i alla fall så att man inte blir sugen på att gå ut. Allt är bara grått och blött!

Emma och jag ♥


Kommentarer
Emma

Hihi sötis! Tentan kommer gå bra :)

2012-04-12 @ 07:22:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0