Bokmässan 2011

Helgen i Göteborg var precis så bra som jag föreställt mig den. Det var mysigt att träffa mamma och pappa, vi åt massa god mat och så lyssnade jag på flera inspirerande seminarium! De två bästa seminarier var "Snacka snyggt" av Elaine Bergqvist och "Den billiga matens verkliga pris" av Malin Olofsson och Daniel Öhman. Elaine var rolig och en väldigt bra talare. Jag blev inspirerad till att försöka vara mitt bästa jag, även under föredrag.

Seminariet "Den billiga matens verkliga pris" handlade om hur djuren vi äter blir behandlade och vad de får äta för skit innan de ska slaktas. Det inspirerade mig till att handla fler rättvisemärkta, ekologiska och närodlade produkter. Jag har redan köpt ekologisk pasta och Fair trade choklad! Om det är någon gång jag har råd att lägga lite extra pengar på maten så är det nu när jag bor och jobbar i Oslo. Jag har tidigare inte reflekterat så mycket över vart min mat kommer ifrån, (jag har mest kollat efter den billigaste maten) men det blir ju inte så mycket extra pengar i månaden om man köper lite bättre produkter. Jag tror att det är värt det. Samvetet blir bättre, djuren får värdigare liv och vi blir friskare av att äta bättre matprodukter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0