Motivation

En svår fråga är motivation. Hur får man motivation till att göra någonting alls? På jobb är lön en stark motivation för många människor men med träning och kost då? Vad ger motivation för att ta tag med nya vanor?

Min motivation till att träna kom nog från början på grund av att jag ville ha en stark, snygg och framförallt frisk kropp. Jag har fortfarande delvis det som motivation men nu tycker jag att det är så kul och skönt att träna att jag inte behöver motivera mig så mycket längre. Det svåraste är nog alltså att komma över gränsen i början. Från att träna för att man "borde" till att träna för att det är kul!

Ju mer jag tänker på det desto färre svar finner jag. Det viktigaste är nog att hitta motivationen själv. Jag tror att alla motiveras olika och det bästa är nog bara att lyssna på sig själv och sen bara ta tag i det.

Men för att fortsätta tycka träning är kul brukar jag alltid variera träningen och försöka testa på nya träningsformer om jag kan. Dessutom har jag oftast olika mål att slå. För tillfället har jag som ett delmål att springa fem kilometer på kortare och kortare tid. Och ett mål lite längre fram är att springa en mil. Bara känslan jag vet att jag kommer få efter att ha sprungit en mil är en tillräcklig motivation för mig.



Kommentarer
Fani

fan vad synd då :/ men kommer säkert va fint här när du kommer hit så vi kan göra massa skoj ute i solen, hihi <3 :D längtar!

haha kan lova att den där tanten i telefon inte var komisk just i det tillfället iaf. gud jag typ skrek på henne till slut. julia sa att även om hon inte hörde vad kvinnan sa att man förstod genom att se mej stå så länge med telen och höra allt jag sa till henne, att hon var omöjlig liksom :p var verkligen som hon ville jävlas? ae vissa är fan konstiga alltså, haha.

håller med det där om att komma över gränsen, att det kan va jävligt svårt. personligen har jag ju aldrig kommit över den nämligen, haha. du får hjälpa mej ;)

puss!<3



2011-05-30 @ 23:32:53
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0