5 km

I onsdags tränade jag med Ling. Hon introducerade mig för löpbandet som jag alltid har ansett vara onödigt och lite läskigt. Jag menar varför gå/springa inne när man kan göra det ute? Men jag blev fast! Löpbandet är ett väldigt bra sätt att kolla sin kondition på eftersom den mäter sträcka och tid.

Idag tänkte jag därför att jag skulle testa min konditon. Jag bestämde mig för att springa fem kilometer. Jag var lite orolig för att jag inte skulle klara av det eftersom jag inte har sprungit på riktigt sen jag gick i skolan men jag klarade faktiskt fem kilometer på 29 minuter. Vilket jag tror blir den kilometertiden som jag hade förut ungefär. Så nästa mål blir att klara av fem kilometer på kortare tid. Jag älskar nya utmaningar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0