Udaipur

Udaipur ar en trevlig liten stad som ligger vid en sjo. Alla turister bor i hotellen med "lake view". I Udaipur finns det manga spannande aktiviteter. Jag passade pa ett fa en massage "swedish style" med lite hardare tag. Det kandes skumt att ligga dar halvnaken jag menar indierna ar inte precis lika finkansliga som svenskar men skont var det. Enligt gubben som masserade hade jag aven ett ben langre som han fixade till. Nu gar jag tydligen jamt. Och anledningen till varfor jag valde det stallet berodde pa att han forst tryckte pa nagra stallen pa min hand och sa att jag hade problem med matsmaltningen och lite problem med halsen. Stamde perfekt men samtidigt kan man ju fraga sig hur manga turister som inte har det.

Sen gick vi aven pa museum, akte en linbana upp till ett hogt berg med underbar utsikt och gick en indisk matlagningskurs. Inte sa hygieniskt men valdigt intressant. Nar det kom upp en kackerlaka (eller liknande djur) pa bordet foste var larare bara ner den pa golvet och trampade ihjal den. Dessutom anvander dom sjalvklart det indiska vattnet till all matlagning vilket inte ar sa bra for min mage.

Sista dagen red vi pa hastar. Bade jag och Moa alskade det, trots att Moa innan sa att hon tycker hastar ar laskiga. Men pa hastturen red vi forbi flera sma byar dar barn stod och vinkade och kom tillslut fram till en fin liten sjo som var alldles for torr sahar innan monsunen startat pa riktigt.

Nu ar vi i Jodphur och idag ska vi flyga over hela byn. Mycket spannande! Goggla flying fox Jodphur sa kanske ni far fram vad vi ska gora. Ha det bast!


Kommentarer
henka

hej babe det låter som du har det riktigt bra! Jag saknar dig och jag hoppas du fortsatt har en fin resa med många bra upplevelser!

2011-07-18 @ 18:49:35
Marita

Hej! Efter bara en vecka verkar ni ha hunnit med hur mycket som helst. Men det verkar kul. Ha det fortsatt bra. Många kramar!

2011-07-19 @ 09:51:22
Emma

Det som Henka skrivit! ;D

2011-07-19 @ 17:33:26
Emma

Skönt att du är i Indien gumman! Bombdåd i oslo :(

2011-07-22 @ 19:40:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0