Jaisalmer

Jaisalmer är en fin stad men tyvärr förstör invånarna staden genom att hänsynslöst lura oss turister. Framgången har förmodligen blivit stadens fall. Många hotell lovar att de är "hassle free" men på många sätt märker man sen motsatsen. Exempel lovade flera hotell att de hade en swimming pool men när vi väl kom fram blev det uppenbart att de ljög och inte hade en pool. (They thought we wouldn't notice.)

Kamelsafari är Jaisalmers stora turistattraktion. Vi bestämde oss för att åka på en tur med två dagars kamelridning och en natt i öknen. Första halvtimmen på kamelen funderade jag på att vända om. Min mage som inte mår helt bra skumpade värre än någonsin.

Efter en lunch med mer sand i maten än faktiskt mat var det dags att ge sig upp på kamelen igen. Skumpandet kändes bättre och hela grejen blev ganska rolig. Men när vi väl nådde öknen och alla sanddynor började jag känna mig extremt törstig. Jag ville inte uppröra magen allt för mycket så jag var lite sparsam med vattnet och drömde istället om att bada i Skvättsjön. Efter ett tag började det svartna för ögonen och jag förstod att jag höll på att svimma. Ryktet spred sig och hela gruppen stannade. Guiden fick ner mig från kamelen och väl på marken svimmade jag i någon sekund. Det tog ett tag och flera liter vatten över mitt huvud tills jag fick tillbaks synen. Läskigt men resten av resan gick bra.

På natten låg vi och pratade och såg på stjärnorna. Vi sov ute vilket var ganska intressant. Man kunde bara ligga åt ena hållet för annars blev ansiktet helt täckt av sanden som blåste. Allt som allt blev det en lyckad utflykt. Men det hade inte alls blivit så lyckat utan våra trevliga och roliga medresenärer. Alla hade bra humor!

Sista dagen i Jaisalmer badade vi i en pool och dagen efter var vi snabba att ge oss av. Vi ville inte stanna längre än nödvändigt bland alla lögnare. Fast såhär efteråt skrattar vi mest åt lögnerna!


Kommentarer
Sebastian

Haha första meningen är priceless!

2011-07-25 @ 14:21:17
Emma

Haller med ovanstaende! Fan vad roligt ni verkar ha :D jag kan berätta mer om varför det blev ändrade planer när vi bada är hemma! Puss och kram

2011-07-25 @ 20:44:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0