Delhi

Nu ar jag antligen i detta smutsiga, kryddiga och fargstarka land! Delhi var intensivt med mycket tutande trafik och ett klimat som standigt holl mig klibbig av svett. Nagot positivt ar att jag inte sag sa mycket missar och fattigdom som jag vantat mig men vi var val aldrig i de omradena. Vi sag oss om i Delhi, akte tuk-tuk och gick pa Moas kladesmarknad. Efter tva dagar av for mycket svettande bestamde vi oss for att ta oss till ett vattenland.

Vattenlandet visade sig ligga langt ute i ingenting. Efter den forsta enkla halvan av resan stotte vi pa tva indier som hjalpte oss med sista biten. Vi akte indienstyle i proppfulla bussar och en liten bil med alldeles for manga passagerare. Ett tag tvivlade vi pa att vi ens skulle komma fram till vattenlandet. Nar vi val kom fram var det bara indier dar vilket slutade med att vi badade i vara t-shirtar. Men trots lite stirrande var det valdigt kul att glida ner for kanorna!

NU ar vi i Udaipur. Googla det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0