The Great Barrier Reef!

Innan jag skriver om dykningen maste jag bara saga att jag direkt efter mitt senaste inlagg fick en allergisk reaktion av nagot bett (formodligen). Baksidan av mina lar svallde upp med en massa laskiga bolder. For er med bra minne kan jag saga att det paminnde valdigt mycket om Henkas bolder i Frankrike. Det kliade hemskt mycket och sa svimmade jag nastan. Men jag ville inte missa sista natten med dykganget sa det var bara att borja dricka och glomma bort det. Det kliar fortfarande nagot enormt men nu har jag varit och kopt en kram pa apoteket.

Och nu till dykningen! Sammanlagt ingick nio dyk i resan. Efter fyra dyk var jag certifierad sa de sista dyken fick jag gora sjalv med dykkompisar. Det ar en sa haftig kansla att sjunka ner under ytan och kunna andas. Vi sag en massa haftiga fiskar. Jag ska inte uttraka er med namn men jag sag whitetip shark flera ganger! I resan ingick aven ett nattdyk. Det var valdigt speciellt. Det kandes som jag var en spion pa ett hemligt uppdrag! Vi hade med oss ficklampor och under det dyket sag vi bland annat en gigantisk skoldpadda!

Jag hade mojligheten att uppgradera mig till Adventure diver men jag valde att inte gora det. Nu far jag ga ner till 18 meter och for stunden kanns det tillrackligt. Nu ska jag ga och kopa juice och kanske lite sushi. Jag behover ata nyttigt idag kanner jag.


Kommentarer
Marita

Grattis till att du kom in i Umeå. Men jag hoppas förstås fortfarande på Uppsala. Umeå ligger så långt bort.... Kan du inte ta det lite lugnt nu?

Kramar!

2011-12-11 @ 15:46:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0