Hos familjen Jaiswal!

Nu ar jag tillbaks i huset dar min resa borjade. Miranda har kommit hit och imorgon ska vi aka till Coonabarabran. Snart ska jag fa se lite mer av "det riktiga" Australien. Jag flog till Sydney i tisdags men bestamde mig for att bo pa hostel tva natter eftersom jag inte ville att mitt sjalvstandiga resande skulle ta slut riktigt an. Och tur var det for gardagen blev valdigt speciell och ovantad.

I tisdags bjod jag med en tysk tjej ut pa en drink ihop med Lings vanner. Pa vagen stoppade en kille oss och fragade om vi ville jobba pa en bat. Utan att veta mycket mer an att vi skulle servera drinkar och fa 100 dollar i betalt tackade vi ja. Dagen efter motte vi upp killen och en till svensk tjej. Hela kvallen serverade vi sen drinkar och umgicks med folk pa en liten bat. Tydligen ager killen med baten flera hostels, restauranger och barer i Sydney och runt omkring. Festen pa baten var en julavslutning for lite personal. Under hela dagen fick vi ata och dricka hur mycket vi ville samtidigt som vi sag Sydney fran havet. Det blev en spontan och rolig dag som vi dessutom fick betalt for! Jag alskar alla mojligheter resande och nya manniskor for med sig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0