Indien

Nu när jag inte är lika skärrad över att jag ska åka till Indien tänkte jag berätta lite om resan. Som det ser ut nu så kommer jag åka dit själv men möta upp Moa i Delhi. Henka hänger eventuellt på om han får semester men det är tyvärr inte så troligt. Jag är extremt nervös över att flyga så långt själv. Det känns tråkigt att inte kunna dela resan med någon. Men när jag kommer fram väntar min kära syster på mig.

Jag har inte träffat Moa sen Bali så det är mycket därför jag väljer att åka till Indien och hälsa på henne. Dessutom är Indien ett sådant land som jag verkligen vill ha besökt innan jag dör. När jag tänker på Indien så tänker jag starka färger och smuts. Jag undrar hur det stämmer in med den riktiga bilden av Indien.. Men jag är väldigt beredd på att bli sjuk. Jag tror absoult att jag kommer bli väldigt magsjuk och kanske även sjuk på andra sätt men nu så här i förhand så känns det värt det.

Tyvärr vet jag inte än vad vi ska göra eller vart vi ska åka i Indien. Jag vet att Moa vill handla kläder från fabriker så det vill jag följa med på. Det kanske inte är så kul att se allt barnarbete men jag vill ändå ha den erfarenheten. Annars så måste jag helt enkelt googla fram vad jag vill hitta på. Jag kommer sammanlagt vara borta i 20 dagar så vi kommer ha en del tid till att åka runt och upptäcka landet. SÅ SPÄNNANDE!



Kommentarer
Marita

Hejsan! Jag förstår att du vill åka till Indien. Men du skulle ha valt en annan tid, inte när landet är som varmast och jobbigast. Och det är lätt att säga att du är beredd på att bli sjuk nu, när du är frisk..Till och med Petra som älskar landet, verkade ju tveksam till det hela...

Jag känner mig orolig!!!

2011-04-14 @ 11:16:25
moa

Hej!

De flesta blir sjuka i Delhi, visst. Men jag har aldrig blivit sjuk där. (Ok, jag brukar bli förkyld, men det är inte så farlig.) Så om du bara tänker att du inte kommer att bli sjuk så kommer du säkert inte bli sjuk.

Verkar som om det kanske är monsun under denna tid (?) Men det är ändå coolt. Jag tänkte att vi kunde åka till Jaipur, Udaipur och Jodhpur. Jag kollar bilder nu, verkar hur fint som helst. Det ska tydligen vara en bra kombination med öken och monsun.Och så åker vi till Dharamsala om vi hinner.

OBS, jag köper mina kläder på en vanlig marknad och jag tror inte att barnarbete är inblandat i tillverkning. Det är alltså vanliga billabong och HM kläder jag köper.

Förhoppningsvis kommer jag vara klar med det mesta shoppandet när du kommer.

Starka färger och smuts sammanfattar nog läget bra.

Vad är du orolig för mamma?

Kram sis!

Kolla nu upp ställena jag nämnde så kommer du också att bli pepp!

2011-04-15 @ 15:38:25
Pia Lundstedt

Goddag! vad rolig dina inlägg är. lär med all säkerhet läsa lite mer! :p Ha en kul dag =)

2011-06-29 @ 23:49:16
URL: http://jade.se/reseerbjudanden


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0