Sökt jobb

Idag har vi varit runt på stan och sökt jobb. Jag började med att gå till ett kontor som förmedlar vikarier till bland annat dagis.  Jag fick en intervju!! Imorgon kl 11 ska jag dit. Jag hoppas det går bra så jag får börja jobba. Allt skulle kännas så mycket säkrare då. Det roliga var att när jag kom hem upptäckte jag att jag fått ett mail från dem där de skrev att de skulle kontakta mig om de ville ha en intervju. Men det mailet var skickat innan jag var där så därför fick jag intervjun mycket fortare eftersom jag faktiskt gick till stället.

Annars sökte jag jobb i olika klädaffärer. Det var lite läskigt men gick för det mesta bra. Det enda problemet var när jag blev tvungen att prata med norskor. Då fattade jag ungefär bara hälften av vad de sa. Som tur var var det flest svenskar som jobbade i butikerna. Det känns både konstigt och tryggt.

Vi passade också på att gå och kolla på en lägenhet. Tyvärr var den för liten så det blir nog inte den. Men nu när vi kom hem hade vi fått ett annat svar från en som hade en tvåa så om en halvtimme ska vi dra och kolla på den istället. Hoppas den passar bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0