Internet!

Idag har vi pratat med vår granne och fått internet! Vi fick hans lösenord och behöver inte ens betala, schysst! Det känns så skönt med internet! Nu kan jag söka fler jobb och dessutom kolla upp vart de jobben jag får ligger.

De senaste två veckorna har jag jobbat på samma dagis. Det har varit kul! Jag lärde känna både barnen och de vuxna ganska bra. Dessutom hann jag lära mig massa namn. Tyvärr behöver de mig inte på måndag men jag har redan fått ett nytt dagis jag ska till. Adecco gav mig även chansen att ta ett uppdrag till någon gång i Juli men jag bestämde mig för att ha is i magen och tacka nej. Jag pratade nämligen med en arbetskompis på dagiset som jobbade för Adecco och bara fick 11 000 per månad. Jag åker därför hellre runt till olika dagis tills jag får ett annat jobb än säger ja till ett långt uppdrag med låg lön. Jag kan ju säkert ändå jobba lika mycket, fast på olika ställen.

Idag har jag varit runt och lämnat mina sista CV:n. Snart ska jag skriva ut fler men imorgon ska jag söka jobb från internet istället, nu när vi har fått det.

Henka har också fixat jobb! Han fick ett långt uppdrag genom Adecco fast det ger mer lön än dagisjobb ger genom dem. Han ska jobba som bagare och mixa olika degar till bröd. Hoppas det går bra och är kul. 

Nu ska jag se vem som vinner Eurovision song contest!


Kommentarer
Marita

Hej! Du gör helt rätt som har is i magen och hoppas på något bättre betalt jobb. Det är så typiskt att så kallade "kvinnojobb" ska ge lägre lön. Det borde ju i stället vara tvärtom. Det är betydligt mer ansvarsfullt att ta hand om barn än att röra ihop en deg...Men jag unnar Henka en bra lön. Det kan han behöva. Men du borde också ha det...

Kramar M

2010-05-31 @ 09:33:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0