Dagis!

Idag och igår har jag jobbat på olika dagis. Både dagarna ringde ett av de tre företagen jag är ringkontakt för. Tyvärr är det företaget jag får minst lön av som ringer. Men dem har tydligen något avtal som gör att de har flest kunder och alltså mer jobb. I morgon ska jag i alla fall vara på samma dagis som igår. Vi ska fira "sjuttonde" maj i förskott då. Vi ska möta upp något annat dagis och sen gå tillbaks till vårt och äta pölse och kakor. Det ska bli spännande! Hoppas någon har nationaldräkt på sig redan då.

Det flyter på bra här. Det är kul att jobba på dagis men jag vill som sagt ha något mer långvarigt. I morgon har jag en intervju för en kioskliknande affär. Tyvärr ska jag jobba då så jag frågade om jag kan få skjuta upp den men har inte fått något svar än. Fast det går nog bra. Hoppas bara de hör av sig snart. Kram!


Kommentarer
Marita

Hejsan! De har antagligen flest kunder just därför att de har lägre lön till er. Kunderna behöver inte betala dem lika mycket som till de andra...Men det är ändå bra lön antar jag, jämfört med Sverige.

2010-05-12 @ 11:30:36
Natalie

På hon jag pratade med verkade det som de hade något avtal med kommunen och därför flest kunder. Jag tror de bara tar resten själva. Men nu ska jag få 115 nok av dem. Ha det bra! Kram

2010-05-13 @ 15:20:50
URL: http://natalieaa.blogg.se/
Anela

du är barnskötare då eller? :) själv pluggar jag till förskollärare kan då både jobba i dagis och förskoleklass, men tror jag ska vidare utbilda mig till talpedagog =)

You just got to love kids :D

2010-05-13 @ 16:12:16
URL: http://aaanela.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0