Midsommar!

Vår enda plan var att grilla idag. Efter att ha marinerat kyckling, köpt potatissallad, engångsgrill och majskolvar öppnade sig självklart himlen och det började regna. Nu är det bara grått. Ja ni har rätt, jag borde vara van vid regn varje midsommar. Jag har ju trots allt upplevt 19 stycken och det känns som det har regnat mer än hälften av alla. Så vad gör vi nu? Sitter inne och suckar.

Jag har haft en väldigt bra arbetsdag i alla fall! Allt gick smidigt, tiden gick fort och när jag hade en ledig stund fixade jag en dricksskål. Sammanlagt fick jag ihop 7 kroner idag! Haha, inte mycket att ha men ibland kan det säkert bli mer och det är i alla fall en liten extra inkomst per dag. Alla bäckar små som man säger. Dessutom är det roligare att jobba och vara glad när man kan få ut något extra av det. En annan bra sak idag var att min arbetskompis gjort smoothies fel igår så idag fick jag i uppgift att slänga dem. Hon hade haft alldeles för mycket blåbär i dem så de blev för mörka. Jag som såg nyttigheten i det hela började självklart dricka av smoothisen så under dagen hann jag dricka upp tre stycken! Dessutom sparade jag en till i morgon då jag med ska jobba. Gott!

Ha en glad midsommar allihoppa!



Kommentarer
moa

Hej!

Hur känns det att äta kykling? Jag kan bara äta kykling om jag är riktigt hungrig och inte har sett den i rå form. Fast jag har utvecklat en hemlig last för KFC, man måste äta där några gånger, men sedan vill man bara ha mer.

Jag vill höra mer om Henkas jobb, hur trivs han och vad får han göra?

Är du bra på att göra kaffe nu?

Hur går det för din kollega?

Berätta mer om en typisk arbetsdag?

Kram!

2010-06-30 @ 05:33:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0