HELG!

Efter 12 arbetsdagar i rad har jag nu äntligen två dagars ledigt. Det känns underbart! Än så länge har jag hunnit med att sova i en park och marinera kyckling inför ikväll då vi ska grilla. Mums!

Nu tänkte jag beskriva en vanlig arbetsdag eftersom Moa undrade lite över det. Antingen jobbar jag från klockan 6-13 eller från klockan 13-20. Om jag börjar tidigt så börjar jag med att brygga kaffe. Därefter plockar jag fram alla varor som calzone, kakor osv. Under tiden får jag också baguetter från cafét bredvid (med samma ägare) som jag ska lägga fram. Jag steker samtidigt våfflor och lagar smoothies (till cafét bredvid). Under tiden så tar jag emot kunder och fyller på av alla mackor osv. Det är det arbetspasset det händer mest på.

När jag börjar klockan 13 så ska jag mest fylla på varor (vid behov) och göra kaffe. Sen vid stängning så ska jag plocka in varorna i kylar, städa och sätta plast på alla kakor osv. Det enda vi får av cafét är våfflor och kaffe så under en arbetsdag brukar jag trycka i mig cirka två knäckemackor och en våffla, eller kanske två.. Vi har ingen rast så det får jag göra när vi har lite kunder. Jag brukar också dricka cirka en smoothie som kommer från resterna som blir när jag lagar smoothies åt våra kunder. Smoothiesbeställningarna är de jag gillar bäst eftersom det är så himla gott och nyttigt. Dessutom får jag ju oftast en liten smakslurp med.

För att inte bli kaffeberoende har jag bestämt att jag bara ska göra latte/islatte på mina morgon- och helgspass. Då förtjänar jag det ju verkligen! Och så brukar jag alltid vara lite trögare så tidigt på morgonen så då behöver jag lite kaffe. Men jag vill inte få något beroende och ska därför försöka undvika det.

Nu borde Henka komma hem snart. Jag börjar bli hungrig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0