Ibland kanns Sverige valdigt lockande

Tror jag har fatt en liten utomlandssvacka eller kanske hemlangtan sa har pa slutet av resan. Visserligen ar jag bara tontig men det kanns som en hel del gar emot mig. Jag har bland annat slagit mig sa illa att jag varken kan surfa eller sola rumpan. Hela historien ar faktiskt javligt komisk..

Med jamna mellanrum ar det strommavbrott pa Bali och framforallt pa de olika sma oarna. Forra veckan reste jag, Moa, Emelie, Sebbe och Agnes runt. Vi var bland annat i en jattefin stad som heter Ubud. Dar hyrde vi moppar och gick pa spa men en natt var det ett sadant standigt aterkommande strommavbrott. Som vanligt blev vi anda tvungna att ge oss ut och hitta nagon restaurang att ata pa. Jag travade pa forst i ledet och hade mina tankar pa helt andra stallen. Plotsligt horde jag Moa saga "Natalie!" bakom mig och darefter uppfattar jag bara att jag ramlat ner i ett hal! Jag hade alltsa ramlat ner i ett sant byggnadshal, sant som bara folk i filmer gor! Jag blev sjukt chokad och nar jag kom upp fran halet kunde vi konstatera att jag skrapat upp bada knana, en handflata och sa min rumpa. Jag blev bade ledsen och irriterad eftersom det inte fanns nagra som helst varningsskyltar uppsatta, nagot som hade varit sa sjalvklart i Sverige.

Det dar var for en vecka sen nu och knana och handflatan har lakt ganska bra men det storsta saret pa rumpan slutar inte att vara! Overallt dar jag sitter och ligger lamnar jag ifran mig sma flackar med var. Jag har visserligen borjat anvanda kompressor med tejp pa kvallarna for att inte vara ner alla restauranger haromkring men saret gor fortfarande ont och det ar darfor jag har trottnat.

Nu ar det i alla fall bara tva veckor kvar tills vi kommer hem! Tills dess ska vi mest bada och sola, (fast bara pa ena sidan da for min del).

Snart ses vi i Sverige!


Kommentarer
Emma

Neej vad tråkigt!! Det är inte infekterat då? Lilla gumman <3

2009-10-29 @ 10:26:16
Natalie

Nej det ser inte sa infekterat ut. Moa tror att det drojer sa lange pa grund av all fukt. Att det lixom inte torkar sa ofta att det kan lakas sa fort.

Men nu ser det ut att ha blivit mycket battre! Inte sa mycket var langre! :D

2009-10-30 @ 13:24:18
URL: http://natalieaa.blogg.se/
Henkapenka

du ser alltid lockande du:D

2009-11-01 @ 21:05:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0