Ensam

Nu har mamma och pappa dragit till Montenegro för mitt kusinbarn Gordons dop och semester. Det suger. Visst, jag är van vid att vara ensam hemma eftersom dem brukar vara på landet men nu ska jag ju vara ensam så länge. Jag antar att det också känns värre eftersom jag vet att de gör massa roliga saker, äter massa gott och jag missar allt det enbart för att jag jobbar. Det känns lite ovärt. En sån händelse som får mig att vilja vara yngre igen och inte behöva jobba ihop pengar och missa utomlandsresor. Jag har ju följt med dem sen jag var liten men nu är jag plötsligt stor och kan inte.. Det känns konstigt.

Men eftersom jag inte orkar klaga över det någon längre stund tänkte jag ta tag i min kommande resa och maila runt om förslag på flygbiljettspriser till Bali. Förhoppningsvis får vi napp så jag med kan få en semester att se fram emot. Men samtidigt fruka eftersom den kommer betyda en stor saknad.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0