Skolfoto

Har precis varit på lunch med mamma, pappa och Åke. Vi åt på De Geers restaurangskola. Jag åt jättegod mat. Först fisk med kräftor i gräddsås typ och sen en god kaka som påminnde om tårta med chokladbotten, citronkräm, bjärnbär och lite mer. Känns ganska lyxigt att gå och luncha, det händer ju inte så ofta.

Jag har inte vart så mycket i skolan idag, hade typ inga lektioner. Däremot tog vi skolfoto. Eftersom vi går i trean skulle vi göra det lite speciellt så vi hade ett rep som en dragkamp ungefär och sen ska det stå "Nu drar vi" eller något liknande. Sen var vi utklädda till det vi vill jobba med. Jag vet ju inte vad jag vill syssla med så jag klädde ut mig till det jag vill göra efter skolan istället. Jag hade en stor mössa och skidglasögon på mig. Jag kallade mig skidproffs eller skidlärare (lite mindre glamoröst). Kanske inte så kreativ bild till katalogen men jag är överraskad att vi ens lyckades genomföra den. Vår klass är inte direkt så bra på att planera, tur att det finns några som bryr sig i alla fall, det blir ju faktiskt lite roligare så.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra ikväll. Vid fyra ska jag träffa Emma i alla fall och få tillbaks min Sex and the city box. Hon har lånat den i typ två månader nu och jag saknar den såå! Jag funderar på att bara stanna hemma, se på det och äta massa onyttigheter. Vi får väl se om något roligare dyker upp.

Konstigt hur en sån grej kan vara så underhållande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0