Skita i matte C?

Funderar starkt på att hoppa av Matte C. Idag på matten fick vi fyra uppgifter att göra, som ett litet läxförhör. Det gick sisodär för mig, det kändes ganska dåligt när jag gjorde det. Efteråt gick vår lärare igenom svaren på tavlan och så sa han att dem som fått tre rätt eller mer kunde gå ut från klassrummet. Cirka tre personer gick ut, jag fick bara två och ett halvt rätt så jag stannade kvar. Efter det sa han ungefär "Jag rekomenderar er som inte klarade det här att hoppa av matte C". Sen började han babbla på om att vi aldrig skulle klara det om vi inte lade ner mer tid och att vi skulle få kämpa jävligt hårt för att ens på g och så vidare.. Eftersom jag nu hatar att få G så tror jag att jag ska hoppa av. Jag har redan snackat med pappa, syo:n om det. Vi har konstaterat att jag inte behöver matte C på några av de utbildningarna som jag skulle vilja gå på, vi har även sett att jag redan har nästan max i meritpoäng och därför känns det onödigt att gå kvar. Jag hatar att göra grejer som känns helt meningslöst och matte är verkligen en sån grej. Jag kommer aldrig få användning för de här mattekunskaperna i mitt liv. Dem är ju bara till för om man ska söka vidare till någon matematisk utbildning, vilket jag verkligen inte känner för att göra.

Nu måste jag bara boka tid med min syo. Jag funderar på att lägga till Filosofi A som kurs istället. I tvåan läste jag 50 poäng extra så dem kommer väldigt välbehövligt nu om jag hoppar av matten. Jag kommer också få ett mycket slappare schema om jag hoppar av matten, vilket jag i för sig inte behöver nu men det kanske är skönt till våren. Aja, ska snacka med syo:n och sen bestämma mig.

Bilderna på oss som kandiderar till Lokal Styrelse har kommit upp på vissa ställen på skolan nu. Jag ser inte sådär jättesmickrande ut på bilden men ganska okej blev den i alla fall. Jag är en av väldigt få som ler på bilden och jag ler nog störst (och falskast). Haha nä, det var inte sådär jättefalskt men det ser så ut. Det ska bli spännande att se vem som vinner.. Min motståndare har nog bäst valtext i alla fall, men man får ändå mest röster från sånna man känner.

Nu ska jag gå och handla salladsingredienser. Det blir ingen träning idag, jag måste vila upp mig inför hockyn imorgon.



Kommentarer
Emma

Vilken jävla pisslärare! Det där var det mest dummaste jag hört förihelvete, USCH! Om du fortsätter med Matte C kan jag hjälpa dig jag har ju läst den kursen. Jag har all tid i världen nu ;P Men BAJS på läraren. Det kanske är han det är fel på och inte eleverna.

2008-09-17 @ 21:07:51
URL: http://emni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0