Ishockey

Guess what? I´m alive!

Hockeyn var.. Kul. Jag är verkligen inte fullt övertygad än men jag ska ge det fler chanser. Kanske redan imorgon faktiskt. Det började med att jag kom dit och fick hjälp av flera stycken att klä på mig alla skydd. Skydden kom från lite olika personer men efter några provningar fick vi ihop en komplett hockeyoutfit. Jag tror jag blev tio kilo tyngre, dubbelt så tjock och cirka tio centimeter längre med alla skydden på. Det var i alla fall skönt att ha på sig allt, man kunde till och med slänga sig på isen utan att få ont.   

Dem som kom till träningen för att prova idag var då jag.. och cirka 10 stycken ungar i tioårsåldern. Haha, det kändes lite komiskt men några av dem var faktiskt riktigt bra. Jag blev utklassad av flera ungar. Inte så konstigt i och för sig, det känns som dem vågar åka fortare och så. Först gjorde vi lite olika övningar och sen körde vi match, jag lyckades göra ett mål :P I slutet av träningen körde vi "vem är rädd för svarteräv?" eller hur den går. Den hade jag säkert inte kört på cirka tio år innan så det var verkligen en nostalgitripp för mig.

Inatt drömde jag förresten värsta mardrömmen! Jag satt själv i en skog någonstans och kollade på fina, röda rävar. Fotade dem lite och så. Efter ett tag fick rävarna syn på mig så dem sprang iväg. Jag satt kvar och spanade efter fler djur att fota. Efter ett tag såg jag svarta hästar. De var en bit bort ifrån mig. Jag kollade på dem och så fick dem syn på mig och min kamera. Nästa gång jag kollade upp var hästarna jätte nära och en håller på att öppna sin mun. Jag förstår att dem ska börja äta mig så jag blir jätterädd, men jag kunde inte göra något för den vägen som inte var blockerad av hästar sprang rävarna iväg på. Sen vaknade jag. Undra vad den drömmen betyder?

Jag tror jag började drömma om det för att jag och Timmy snackade om hästar lite innan, eller Timmy sa bara att Pumas lät läskigare än Hästenhockey. :P Det var länge sen jag drömde en mardröm. Och även fast den inte låter så läskig så kändes den faktiskt äcklig när jag vakna mitt i natten.   

Aoh, jag blir galen. Datan är jävligt seg nu igen. Imorgon måste jag rensa massa på den. Jag skulle kunna sova nu om det inte vore för datans seghet..



Kommentarer
Emma

HAHAHA! Kvällens skratt ;P Fick du mitt röstmeddelande? Love you ♥

2008-09-18 @ 23:03:58
URL: http://emni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0