Ishockey, igen

Jag drog till ishockeyn sen. Jag tvekade in i sista stund men sen bestämde jag mig för att ge det en till chans i alla fall. Det mest avgörande var nog i och för sig att mamma och pappa (håll i er nu syskon) skulle installera vår nya diskmaskin på kvällen. När dem ska sammarbeta med sånna grejer brukar båda bli jävligt irriterade och då är det aldrig kul att vara hemma. Idag var det jag och bara två tioåringar som var nybörjare. Vi fick en egen tränare som hjälpte oss lite med tekniken. Det var kul att lära sig det lite bättre. Jaa, jag vet fortfarande inte om jag vill börja spela men jag får i alla fall testa gratis fler gånger. Tyvärr kommer det nog dröja tills jag får tid för att testa igen och då blir det ju ofta så att man aldrig testar det igen.

När jag kom hem från träningen visade det sig att mamma och pappa fortfarande inte var klara med installerandet. Jag förstod det direkt på pappas dystra "hej" när jag klev in genom dörren. Det visade sig att det blivit en liten översvämning till och med så att vår vicevärd blev tvungen att stänga av vattnet. Efter att jag ätit och kollat på mammas och pappas arbete ett tag fick jag gå ner till bastun i källaren och duscha. Mamma och pappa är fortfarande inte klara med installerandet så vi får se om dem lyckas eller om dem måste anlita någon att göra det. Vilket mina syskon vet, inte händer särskilt ofta.

Jag träffade förresten Timmy en stund innan träningen. Vi var en sväng på stan. Det var trevligt som vanligt. Det var ett tag sen vi träffades nu (vilket betyder typ en vecka) men det var kul att se han igen.

Nu måste jag rensa datorn lite.


Kommentarer
MH

ok! Det jag ville lägga tyngdpunkten på var att jag blivit smalare och jag undrade nu om jag var för smal! Vad tycker du? :P

2008-09-20 @ 12:10:47
URL: http://www.metrobloggen.se/mh
MH

Hahahahaha! Så du menar att jag delvis frös för att jag var för smal? ;)

2008-09-20 @ 13:53:30
URL: http://www.metrobloggen.se/mh


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0