Bilder från Rom

Sådär, nu börjar jag komma in i det hela igen. Nu kommer det ju faktiskt bilder från semestern med jämna mellanrum. Fast det är fortfarande inte ens hälften av alla bilder så jag kommer nog inte bli klar förrän i vinter =P

Jag drog förresten till Arbetsförmedlingen förut. Tyvärr var det bara heltidsjobb så jag var där helt i onödan. Men jag antar att jag lärde mig lite ändå, nu vet jag hur det går till på sånna informationsmöten lixom.

Tillbaks till semestern. Jag och Emelie kom med ett tåg till Rom vid lunch tid. Vi hade ingen stans att bo (som vanligt) så vi gick runt i någon timme för att hitta ett billigt Hostel. Tillslut lyckades vi hitta rätt till ett kristet hostel som faktiskt (visade det sig) låg ganska nära Colusseum. Efter att vi lämnat våra tunga väskor och duschat gick vi för att äta mat. Vi hade inte ätit någon riktig mat (på restaurang) innan så vi passade på att gå till en restaurang och beställa pizza eftersom vi ändå var i Italien.


En lycklig Emelie


Vi hade typ bara råd med Margherita, men den var väldigt god.


Efter maten gick vi en promenad...


..Till Colusseum

    
Dagen efter gick vi till en kyrka. Där fick vi låna massa sjalar för att täcka våra kroppar. Jag förstår inte sånna regler..

    
Vi var inte i kyrkan länge, istället gick vi till en mysig park och satte oss. Det är mer vår stil.


Emelie


Jag

Efter ett tag tröttnade vi på det med så då fortsatte vi att vandra runt. Vi gick bland annat till en stor byggnad som hade muséeum inuti. Man kunde gå ut på en terassliknande grej där det var jättefin utsikt.


Jag på terassen


En del av utsikten, colusseum där långt borta.


Ahh, ^^


Jag med utsikten

Det var tider det. Haha, nu börjar jag bli nostalgisk igen. Det blir så när jag kollar på bilderna. Hela resan känns nästan lite overklig. 

Samma kväll träffade vi några kanadensare som bodde på samma hostel. Dem var hur roliga som helst. Tyvärr har jag inga bilder på dem men jag och Emelie kommer i alla fall aldrig glömma deras roliga skämt. Tyvärr hann vi inte vara med dem så länge för vid 11-tiden på kvällen tog vi nattåg vidare mot Brindisi
 


Kommentarer
MH

Nejnej! Jag är verkligen inte trött på ditt "klassnack" Men vad får dig att kategorisera mig som överklass? ;)



Fina bilder från Rom btw!

2008-09-19 @ 18:59:31
URL: http://www.metrobloggen.se/mh


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0