Jag har fyndat

Igår efter skolan gick jag på stan med Moa. Alla Friskis & Svettis medlemmar hade 15 % rabatt på Stadium så jag gick dit för att hitta en ny skidjacka. Min gamla är nämligen alldeles för kort och inte så bra gjord för skidåkning eller någon form av vintersport. Väl på Stadium reade dem till min förtjusning ut alla gamla skidjackor. Jag plockade på mig flera stycken för att prova men tillslut föll jag för en vit skidjacka från Everest. Den är hur bra som helst med massa "skidfunktioner". Det bästa är att den kostade 2999 från början (vilket jag tycker är alldeles, alldeles för mycket), rea priset var sedan 1000 kronor men jag fick den för 850 kronor eftersom jag hade Friskiskortet.


Egentligen ville jag ha en färgglad jacka eftersom mina täckbyxor är svarta, men den här var den som passade mig bäst så jag får färga till mig med vantar och hjälm istället. =P Vit känns inte så praktiskt så jag kommer nog inte använda den här jackan under så många andra tillfällen än i skidbacken. Snön är ju faktiskt vit så det känns svårt att få fläckar av den, och om jag skulle råka spilla något olämpligt finns det ju faktiskt starka grejer som säkert tar bort de flesta fläckar.

Efter stan mötte jag Emma. Vi drog till Arbis och såg på Varieté Spektakulär. Emma skulle egentligen varit med i den men kunde tyvärr inte eftersom hon skadade knäet. Varietén var väldigt häftig, jag satt säkert med öppen mun under hela föreställningen. Det var många korsetter, peruker, mycket hud, höga ben och rött läppstift. Föreställningen vi såg var bara ett genrep men jag tycker den var jättebra endå. Jag skulle troligtvis aldrig ha gått på något sådant om jag skulle behöva betala massa men nu skulle jag nästan kunna tänka mig att göra det med eftersom den var så bra.

Idag har jag haft studiedag. Hela dagen har känts som en söndag för mig. Vid två träffade jag Fani för att gå på stan. Hon var ute efter en ny jacka. Jag hade inte med mig ett enda öre eller kortet. Jag ska försöka att inte handla något förrän vi ska till Stockholm på novemberlovet nu. Fani hittade ingen jacka så vi skyndade hem till henne istället där Disa väntade. Vi satt och snackade lite i köket och sen drog jag hem. Jag och Moa tänkte gå på boxning idag men när vi väl skulle dra hade jag slarvat bort mitt träningskort. Istället åkte vi ut till Abborreberg och jag tog med henne på min favoritjoggingtur. Efter någon kilometer kommer man upp på ett berg och vi hade tajmat det perfekt lagom till solnedgången. Det var hur vackert som helst. När vi sprang kom jag på att jag gillar att se mig själv som en friluftsmänniska. Jag gillar att falla in i den identiteten... Nu ska jag sova, imorgon har jag en lektion i skolan och så ska jag träna förstås.

God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0