Mitt hjärta brister

Igår på miljökunskapen visade vår lärare en Power Point presentation om sin utbytesresa till Sydafrika. Power Pointen innehöll många fina bilder från skolor i Sydafrika + massa vackra natur- och djurbilder. Dessutom visade han flera videos på skolungdomar som sjöng och dansade i ett klassrum. Klassrummet hade hål i taket och inte tillräckligt med bänkar till alla ungdomar men ändå såg dem ut att vara glada. Efteråt berättade han att cirka hälften av alla eleverna som dansade i klassrummet har HIV. Han berättade även att de besökte en kåkstad där cirka 50 % av befolkningen har AIDS. Han sa att det främst märktes eftersom att det nästan enbart var barn ute. Jag var nära på att börja tjuta. Sånt krossar mitt hjärta.



Kommentarer
Fani

ae ush :/ så jävla sorgligt. kan tänka mej att jag lätt skulle börjat tjuta alltså. det gäller att komma ihåg hur bra man har det! puss love you

2008-11-16 @ 01:12:36
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0