Fördomar

Jag tog en paus i mitt pluggande förut för att dra och träna skivstång. Väl där märkte jag att den vanliga ledaren var borta. Istället var där en medelålderskvinna (som de flesta Friskis och Svettis ledarna är). Hon började prata och berättade att den vanliga ledaren blivit plötsligt sjuk. Jag tyckte hon lät töntig och hoppades tyst för mig själv att hon skulle köra den vanlige ledarens pass och den vanlige ledarens musik. När vi skulle börja tänkte jag "va kommer det för dålig musik nu då" samtidigt som det skakade till och Hip hop med rejäl bas strömmade ur högtalarna.
Redan efter uppvärmningen var jag fast, alla hennes steg och låtar gjorde mig glad. Passet var sedan jävligt tungt och jag klarade inte alls av att göra alla repetitioner med mina vanliga vikter. Tänk va fel man kan ha.

Nu ska jag fortsätta pluggandet. Jag skrev klart talet förut men när jag mätte tiden på det blev det sex minuter och då tyckte hela familjen att jag snackat för fort med. Nu måste jag troligtvis ta bort något för att jag ska kunna snacka långsammare, man får nämligen bara disponera cirka fem minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0