Bilder från Sunny Beach

Äntligen är jag framme vid ett av favoritställena på luffen. I Sunny Beach köpte vi nya batterier så därifrån har vi faktiskt ganska många bilder. Innan vi kom fram till vad som för oss just då framstod som paradiset Sunny Beach var det en lång tågresa utan mat. När vi kom till Sofia upptäckte vi att det nästan på direkten gick ett tåg vidare mot ett ställe vi då trodde låg i närheten av Sunny Beach. Vi hoppade direkt på tåget med förhoppningen om att det bara skulle ta någon timme. Många timmar senare stannade tåget i Varna, vilket inte heller var det närmaste stället till Sunny Beach. Där käkade vi i alla fall och efter fler (lokala) bussresor tog vi sedan rätt buss till Sunny Beach.

När vi väl kom fram var klockan cirka halv 12 på natten. Vi blev avsläppta av minibussen lite i utkanten av staden. Vi andades in luften och fick syn på alla strålkastare som lös upp himlen. Vi bestämde oss för att följa dem efter ett hotell. På vägen mot strålkastarna träffade vi på olika personer. Den första som stannade oss var dansk och började genast berätta hur farligt det är i Sunny Beach. Vi fick stränga order av honom om att inte sova på stranden, eller gå ner till stranden på natten. Efter någon timme och många prisförfrågningar på olika hotell hittade vi tillslut Hotell Continental som var i vår prisklass. Där fick vi bo i ett dubbelrum för cirka 150 spänn per person och natt. I priset ingick en ganska stor pool, städning, balkong och frukost. Det kändes som rena himmelriket för oss som till och med sovit ute.
 

Poolen från vår balkong

Samma natt vi kom till Sunny Beach drog vi ut för första gången trots att klockan säkert hunnit bli över 1. Vi träffade snälla norskar som bjöd oss på massa drinkar och inträde och jag dansade loss på ett podium på Lazur. Det var en underbar första kväll tills en av norskarna sa att han hört de andra säga att jag var "easy". Vid det laget började det ljusna ute och clubben stängde så norskarna följde oss hem. På vägen skämtade norsken om att han sagt att han var min pimp. När vi var framme vid hotellet gick jag och Emelie raka vägen till frukostbuffén och sedan till poolen för att sova.

Dagarna i Sunny Beach spenderade vi vid poolen, strosande bland butikerna och på stranden. Nätterna såg alltid likadana ut, alltid var det fest. Personerna vi festade med skiljde sig som tur var. Andra natten var vi med några från hotellet. Med dem gick vi till en club där vi fick flera gratis, sliskiga drinkar som ingick i inträdet. Bilder saknas från den kvällen men vi var med dem fler gånger så bilder på dem kommer längre ner.

Tredje kvällen var vi på Lazur. Vi hade blivit övertalade att betala massa för att gå på Skandinaviskfest med gratis drinkar. Från början kändes allt skandinaviskt väldigt konstigt för mig och Emelie som tidigare inte snackat svenska med några andra på hela resan och nu helt plötsligt möttes av svenska, norska och danska överallt. Efter ett tag vänjde vi oss dock, precis som med allt annat.


Johan och jag efter ett bad i klamydiapoolen som jag senare fick veta att den kallades

  
Malmösnubben som alla (utan Emelie) tyckte såg ut att vara 12.


Klamydiapoolen


Halvnakna killar


Min älskade Emelie


Folkmassa

Näst sista dagen i Sunny Beach var vi på stranden och tog bilder. 


Emelie framför de gröna parasollen


Jag framför de gröna parasollen


Jag och Emelie

Sista natten började vi festa tidigt. Killarna från hotellet bjöd oss på förfest så vi satt i deras rum och körde ölspel.




Av någon anledning bestämde sig Zigenarcharlie (som han kallades) för att sätta en kondom på huvudet.


Emelie satt och var allmänt brun och kanske lite full, som vanligt.

   
Tobbe och Rikard. Ett under att jag kommer ihåg allas namn..


Emelie och Tobbe


Vår älskade pool framför vårt älskade hotell

Senare på kvällen började jag och Emelie tjafsa om någon småsak innan hon däckade i sängen. Jag gick istället ut med Christoffer, en kille från hotellet bredvid. Ute mötte vi flera som vi träffat tidigare kvällar. Jag hjälpte dessutom Christoffer att klara av en punkt från honom och hans vänners "att-göra-i-Sunny-Beach-lista". Enligt dem en av de svåraste punkterna till och med. Nämligen att ta sig in i ett rum på ett särskilt lyxigt hotell. Allt som krävdes var två försök, lite språkkunskaper, och förmåga att övertala. 

Innan det tog jag massa bilder med "anabola snubbarna" som jag och Emelie stött på flera kvällar. 

  


"Anabola snubbarna" och Christoffer


Lite posande och dansande på bord


Dagen efter när jag och Emelie vaknade frågade Emelie vad vi egentligen hade tjafsat om. Allt var glömt så vi gick istället till stranden en sista gång, satt vid poolen och lämnade sedan Sunny Beach med buss vid tvåtiden. Sunny Beach var en konstig plats, kanske den konstigaste av alla platserna vi besökte. Det kändes som vi levde i en planerad värld, en värld där allt är skapat för att behaga. Jag saknar i alla fall allt festande, det var superkul.  


Kommentarer
Emma

Hahahaha du glömde ju berätta det där roliga om killen som stod och dansade glatt när den andra sa att han var typ rädd för honom, haha, fast det går väl inte att berätta lika bra i ett blogginlägg som i verkliga livet, komiskt iallafall ;D

2008-11-13 @ 00:01:37
URL: http://emni.blogg.se/
Emma

Fan vad synd! jo klart jag kommer ihåg det var ju skitkul ;P

2008-11-13 @ 17:46:39
URL: http://emni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0