Valborg

Oj va jobbigt. Vart ska jag börja?

Det började med att jag drog till stan efter skolan och mötte Cricke, Timmy, Vicke och Linus. Vi hade lite panik inför kvällen men allt löste sig bra tillslut efter mycket grubblande.

Senare på kvällen drog vi till Vasaparken. Där var jag, Wille, Timmy, Cricke, Emma, Poppe, Vicke och Pontus och grillade. Det var bara ganska kul för det var kallt och så blev jag tvungen att vakta mina sojakorvar noga för att de inte skulle bli attackerade av alla andra köttbitar. Jag gillar inte att grilla med folk som grillar kött för jag känner mig så jävla petig men det känns faktiskt äckligt med andras köttslem på min mat. Det blev i alla fall roligare när vi började leka med en barnkarusell som man snurrar i tills man knappt kan gå. Då blev jag varm med, fast efter mådde jag förstårs lite illa, men det var klart värt det.

Senare drog vi vidare till Wille för att lämna lite grejer och gå på toa och efter det drog vi till Poppe. Där satt vi och kollade på nån fotbollsmatch. Jag var inte intresserad av det så jag vilade mest och fick samtidigt värsta fotmassagen av Wille och lite benmassage av Cricke. Det var skitskönt och efter det mådde jag genast bättre igen.

         
Lyxbehandling                    Vicke                    Cricke och Wille

    
Poppe, Emma &      Jag och Cricke
           Timmy           Sådär halvseriösa


Linus kom till Poppe med och vid 11 tiden drog vi alla vidare mot Folketspark där vi hört att Q, en gymnasiefest skulle vara. När vi väl hade gått hela vägen från stan dit så visade det sig att det i princip bara var uppspända presseningar som väggar, inget tak, en massa soffor där inne och en liten eld. Vi tyckte inte att det var värt att gå in dit för 50 spänn eftersom att det inte äns var särskilt mycket folk så vi gick vidare till Folkparken istället.
         
Istället för                      Cricke
    Majbrasa,                                           
         Två som vilar
                                             


Moi et Timmy

Efter en lång promenad var vi framme där med. Där var det en slocknande brasa och lite folk. Jag träffade några av Emelies kompisar och letade efter Emelie själv men hon hade redan dragit. Vi sprang runt lite där och efter ett tag kom Johan dit med. Vi drog därifrån vid ett tiden och hela vägen hem fick jag gå och lyssna på killproblem för en gång skull. Det var faktiskt väldigt intressant, för det kom fram saker som killar kanske inte brukar dela med sig av så ofta. Det var mycket prat om att en villa ha flickvän och tips om det. Tyvärr är jag ju ingen expert direkt men det var ändå väldigt roligt, hela grejen lixom.

Lite över två var vi framme hos mig. Linus och Johan följde med in. Vi hade inte så mycket att göra men vi försökte plugga lite matte i alla fall. Det gick skit och idag när jag är lite piggare kollade jag igenom det jag skrev och det är verkligen så uppenbara fel som att jag glömde dra roten ur och så.

Snart kommer Sebbe hem! Det är bara nån/några timmar kvar. Vi har gjort pizza idag och senast vi gjorde det var faktiskt för cirka fyra månader sen innan han drog. Det ska bli väldigt kul att träffa Sebbe och Agnes igen. Det är verkligen tomt utan några syskon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0